Partners

De onderstaande organisaties hebben zich verbonden aan het convenant. Deze samenwerking krijgt op verschillende wijze vorm

Maatschappelijk partners stellen hun netwerk beschikbaar voor communicatiedoeleinden, verlenen in overleg hand-en-spandiensten en stellen hun kennis en ervaring beschikbaar voor inhoudelijke en kwaliteitsdoeleinden. De maatschappelijke partners zijn:

Green Key Nederland

Green Key is hét internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de recreatie- en vrijetijdsbranche en zakelijke markt. Bedrijven met een Green Key keurmerk doen er alles aan om het milieu te sparen, zonder dat hun gasten inleveren op comfort en kwaliteit. Zij gaan daarbij een stap verder dan de normale wet- en regelgeving vereist

Stichting Duurzaam Organiseren

Duurzaam Organiseren heeft als doelstelling de evenementenbranche aantoonbaar te verduurzamen; dit bereiken we door samen te werken met gemeenten, leveranciers en organisatoren. (www.duurzaamorganiseren.nl).

Stichting EKO Keurmerk

Stichting EKO keurmerk is een onafhankelijke stichting die in 2012 is opgericht. Het EKO-keurmerk maakt de extra inspanningen van bedrijven op het gebied van biologische verduurzaming zichtbaar voor consument en afnemers. Thuis eet je biologisch als het even kan. Er komen eerlijke, dier­vriendelijke producten op tafel. Dat wil je toch ook als je in buiten de deur eet? 

Stichting Max Havelaar

Stichting Max Havelaar is een non-profit organisatie, die zich sinds 1988 inzet om boeren en arbeiders een betere plek te verwerven in de handelsketen en kunnen investeren in een duurzame toekomst. In Nederland is Max Havelaar eigenaar van het Fairtrade keurmerk. Fairtrade is zowel een keurmerk als een wereldwijde beweging. Fairtrade is het énige keurmerk dat keiharde financiële eisen stelt m.b.t. de betaling aan bijvoorbeeld boerencoöperaties (tenminste de minimumprijs en een vaste, niet onderhandelbare premie).

VNPF

De Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF) behartigt de collectieve belangen van de poppodia en –festivals van Nederland. Daarnaast streeft het naar bevordering van popmuziek als podiumkunst, professionalisering van de popsector en de ontwikkeling en verbreding van de programmering van poppodia en -festivals. De VNPF is in 1993 opgericht (toen nog als de Vereniging Nederlandse Poppodia - sinds mei 2006 Vereniging Nederlandse Poppodia en - Festivals) en heeft momenteel 104 leden, bestaande uit 58 poppodia en 46 popfestivals.

Sponsoren, anders dan partners, stellen niet alleen hun netwerk en kennis beschikbaar, maar leveren ook een financiële bijdrage. De bijdragen worden ingezet om de deelname kosten voor de deelnemers te verlagen. Alle informatie voor sponsoren leest u hier.

© Green Stages 2018

Delen